The Hit Publishing (Schlager) in RIga during the Great Depression in the Late 1920s and Early 1930s [PDF]

Alberts Rokpelnis
Doctoral student (Historical Musicology), Jāzeps Vītols Latvian Academy of Music

ABSTRACT
This paper attempts to answer the question whether it is possible to identify the impact of the Great Depression on Latvian popular music publishing. Through analysis of piano-vocal editions, the aim is to examine the activities of Riga hit publishers in the 1920s and 1930s. General trends show a decline in the volume of printed hits, as well as a decrease in the number of publishers in 1931, which coincides with the crisis in Latvia as a whole. Similarly to the global music industry in its entirety, a narrower but stronger set of popular music publishers stabilized in Latvia of the 1930s.

Keywords: Popular sheet music, music industry, schlager, music publishing

The Scholarly Readings of Young Historians VII (2021) ♦ pp. 68-82 ♦ https://doi.org/10.22364/jvzl.07.05


Lielās depresijas ietekme uz šlāgeru izdevējiem Rīgā (1929–1933) [PDF]

Alberts Rokpelnis
Doktorants Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas vēsturiskajā muzikoloģijā

ANOTĀCIJA
Šajā rakstā ir mēģināts atbildēt, vai ir iespējams identificēt globālās ekonomiskās krīzes ietekmi uz Latvijas populārās mūzikas izdevējdarbību. Analizējot izdevumus balsij un klavierēm, mērķis ir izpētīt Rīgas šlāgeru izdevēju darbības tendences 20. gs. 20. un 30. gados. Dinamika rāda drukāto šlāgeru apjoma kritumu, kā arī pašu izdevēju skaita kritumu 1931. gadā. Tas sakrīt ar krīzes gaitu Latvijā kopumā. Savukārt 30. gados Latvijā, līdzīgi kā globālajā mūzikas industrijā kopumā, nostabilizējās skaitliski šaurāks, bet savā darbībā plašāks un spēcīgāks populārās mūzikas izdevēju loks.

Atslēgvārdi: populārās mūzikas nošizdevumi, mūzikas industrija, šlāgeris, mūzikas izdevējdarbība

Jauno vēsturnieku zinātniskie lasījumi VII (2021) ♦ 68.–82. lpp. ♦ https://doi.org/10.22364/jvzl.07.05